~MemBace pUn BoleH DapAt dUit TaU..(^_^)..~

TeMaN bLoG saYE (^_^)

Wednesday, October 27, 2010

BiLa cEritA teNtAnG DuiT

Assalamualaikum..

pagi2 buta ni la idea datang..
hehe nk buat cm ne..

jom kite bercerita tentang duit..
lau kite bercerita pasal duit sampai ke mati pun belum tentu habis..
bila kite ngh belajar ni pun kene gune duit..
da kerja karang lagi la byk kite gune duit..
sbb lg byk duit kite, byk juga la yg kite nk beli..
betul x?
kalau di fikirkan balik..
duit ni xpernah nk cukup kan..

timbul isu duit ni bila sye dok mengira & membuat budget tuk thn depan
a.k.a the next semester which is sem 5..
huhu bila dok budget2 ni..
pening jadinye..
mane nk byk duit umah,
bil itu,bil ini..
mcm2 la..
siap da berfikir dan berbincang bersama housemate..
bagaimana caranya tuk mengurangkan perbelanjaan tuk sem depan..

ni antara usul2 yg diutarakan:
1. belanja brg dapur di COWBOY..(hehe sbb kat sane murah)
2. setiap kali mkn xpayah la amik nasi tambah (hehe ni nk kurangkan kadar membeli beras..)
3. beli susu tepung byk2..(hehe ni tuk persediaan menghadapi gastrik..)

hehe usul2 lain belum di fikirkan lagi..

hmm ade lgi 1 perkara yg mengganggu fikiran sye skrg ni..
keliru dan xtau ape sbnrnye perasaan ni..
hehe sebenarnye ngh confius sama ade nk keje ke tidak cuti sem ni..
tp nk keje xtau nk keje kt mane..aduh pening2..
bila xkeje xde lak duit poket nnt..
cm ne ek?
nk keje ngn abah ley je..tp xdpt lak nk cri pengalaman kerje..
ish3..duit punye pasal ley jd bingung tau..
ape2 pun..harap2 tido kang xterbawa dlm mimpi..
(^_^)..
k la gud nite..nk bercerita lgi takut xhabis2 kang...
bye2


2 comments:

Noryanti said...

biasa la tu..;)
kdg2 kena mcm wat tak tau je pasal duit..boleh camtu? tak yah tambah nasi..1 cara nak diet..;) ah ko dah kurus kn..sama la cam kakak tu..tak puas ati sungguh..aku harap bila dia dah kawen dia akan lebih gemuk dari aku..haha..keji..;p

MiSs RaHaIDa said...

hehe ish2..ala kakak tu mmg macam xcukup makan walaupun pada hakikatnye cukup makan..hahaha

JoM kiTe BerPAkaT.. (^_^)

jOm JeNguK..(^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...