~MemBace pUn BoleH DapAt dUit TaU..(^_^)..~

TeMaN bLoG saYE (^_^)

Thursday, June 16, 2011

10 Cara Agar Teman Lelaki Cepat Datang Meminang..(^_^)

Assalamualaikum..

hye semua..
hari ni Cik D nk share tips yang Cik D terbace dlm Majalah Pengantin..
hehe so for those yg harapkan ur bf dtg meminang cepat..
tips nie sye rase sgt membantu..
hehe sbnrnye tips nie pun sgt membantu Cik D..hehe..
meh kite renung2kn..(^_^)

10 CARA AGAR TEMAN LELAKI CEPAT DATANG MEMINANG..


  • Berikan kesedaran kepada teman lelaki kamu yang kamu amat berminat dan sudah bersedia memikul tanggungjawab sebagai seorang isteri. Beri "clue" yang penting dan dapat menyokong kamu sudah bersedia untuk mengharungi hidup berumahtangga dengan tindakan yang matang, bijaksana dan menyakinkan. Sikap ataupun minat kamu untuk hidup bersama dengan teman lelaki anda itu perlu ditunjukkan dengan jujur dan berterusan..huhu Cik D rase CD belum lg berada dlm kategori yang ini..sbb CD belum lg bersikap matang dlm membuat keputusan haha..
  • Tunjukkan perasan kamu yang telah bersedia untuk menjadi permaisuri hatinya dengan melorongkan minat kamu terhadap perkahwinan. Contohnya, kamu boleh mencadangkan agar kamu dan pasangan mengikuti kursus perkahwinan yang wajib dihadiri oleh semua bakal pengantin ataupun membeli Majalah Pengantin..hehe tips yang ni CD pernah try..huhu tp xberapa nk menjadi coz CD ngn bf jauh..lgpun dia sibuk keje so xdpt nk pegi kursus kawin tue same2..hehe
  • Ucapkan kata2 cinta sahaja kadang2 tidak mencukupi untuk membuktikan cinta kita terhadap pasangan. Kamu sepatutnya bekerja keras agar teman lelaki kamu berusaha bersungguh2 untuk menyunting kamu. Jadi, pastikan anda mengambil berat tentang dirinya, menyayanginya sepenuh hati dan prihatin tentang kegemaran/keperluannya. Ia bukanlah sesuatu yang sukar. Sebagai contoh kamu boleh mengingatkan perkara2 yang menyentuh hatinya ataupun menyediakan hidangan untuknya.. hehe this one CD belum pernah buat lg..
  • Berusahalah untuk menjadi insan yang memahami isi hati dan perasaannya. Kamu seharusnya bersikap jujur, ikhlas dan menerima dirinya seadanya, disamping memberi semangat ataupun motivasi.. huhu CD sedang berusaha untuk menjadi insan yang memahami bf CD..wish me luck k..(^_^)..
  • Lelaki sering bersikap tunggu dan lihat agar dapat dilihat sebagai lelaki yang bersikap "cool" dan "macho" sedangkan pada hakikatnya kadang2 mereka menunggu peluang datang bergolek. Kamu perlu berusaha dengan membantu mencipta peluang agar teman lelaki kamu berjumpa keluarga kamu dengan menjemput teman lelaki kamu berkunjung ke rumah jika ada majlis2 keraian seperti hari jadi, perkahwinan dan sebagainya. Perkara ini secara tidak langsung membuktikan bahawa kamu serius dengan hubungan percintaan yang sudah terjalin. hehe  tips yang nie CD xpyh nk risau coz family CD da bg green light dengan hubungan CD ngn bf..alhamdulillah..
  • Jika kamu ada peluang untuk bercerita tentang perkahwinan, kamu boleh melakukannya sekali sekala. Untuk menggalakkannya lagi minatnya dalam dunia perkahwinan, kamu mungkin boleh menceritakan plan perancangan kamu untuk berkahwin hingga menyebabkan hatinya tersentuh dan lain2 lagi. Kamu juga boleh bercerita tentang isu2 perkahwinan yang manis dan menyeronokkan agar teman lelaki kamu terdorong untuk melamar kamu secepat mungkin. Dan anda  berharap agar dapat mengecapi nikmat kebahagiaan seperti orang lain juga.. hehe yang ni lak CD telah diberi amaran oleh bf CD sbb dia kate awl lgi..kang dia pening lau bercerita pasal kawin..hehe pelik2 jek bf CD nie..
  • Antara cara ataupun teknik lain untuk "menggesa" teman lelaki melamar kamu adalah dengan menunjukkan sikap yang kamu terlalu meminati dirinya dengan memberi kata2 pujian yang positif. Nyatakan kepada teman lelaki bahawa anda amat meminati personaliti yang ada pada dirinya dan menyatakan dialah yang terbaik untuk dijadikan calon suami. Jika kata2 kamu tidak dapat membantu, kamu mungkin boleh meminta bantuan daripada rakan2 kamu.. hehe yang ni CD xpyh buat sbb dia sendiri da memuji diri sendiri haha..xde la..CD buat gk kkdg..hehe suke tgk bila dia tersenyum..
  • Yakinkan teman lelaki kamu, bahawa kamulah wanita terbaik dan paling sesuai untuk dirinya dan peluang ini tidak datang selalu..huhu yang ni CD xpasti ley x CD yakinkn bf CD..hehe harap2 1 mase nnt CD dpt yakinkn dia..
  • Berikan sokongan 100% dalam karier yang diceburi oleh pasangan kamu dan bersedia membantu kejayaannya kerana kejayaan teman lelaki kamu, adalah kejayaan kamu kerana kamu akan berkongsi hidup dengannya nanti. Untuk itu, jadilah teman wanita yang sentiasa berfikiran positif..hehe CD mmg sentiasa sokong bf CD dlm karier dia..dan CD akan sentiasa doakan semoga impian dia akan tercapai 1 hari nnt..(^_^)..
  • Setelah berusaha menggunakan pelbagai kaedah yang diberikan si atas, yang penting kamu haruslah menunjukkan sikap kesabaran yang tinggi untuk menambat hati teman lelaki. Yang pasti, sikap proaktif kamu mungkin membuahkan hasil daripada kamu langsung tidak berusaha san mengharapkan bulan jatuh ke riba..huhu sekarang CD sedang berusaha untuk menjadi org yang sangat bersabar dan berusaha untuk memastikan hubungan ni berjalan dengan sebaik mungkin..(^_^)..
hehe so ape lagi..bg sesiapa yang mengharapkan bf kamu untuk cepat datang meminang..
bolehla amalkan cara2 nie..
sbb pada CD tips ni boleh diguna pakai..
cume keberkesanannya tu myb akan mengikut sifat bf kmu tu sendiri..
hehe yela xsemua lelaki same kan..
so ape yang penting kita da berusaha..
betul x??
hehe k la..
sampai sini dlu..
kang lau ade tips or info yang CD nk share CD update lg ye..
k la..Gud Nite & Selamat mencube..
(^_^)..


2 comments:

miloaiskurangmanis said...

ni kira tips utk yg blom kawen eh...
so iols bleh skip le.. sbb dah kawen
hak hak hak

MiSs D said...

hehe kang CD cri tips tuk yang ley diguna pakai tuk yang da kawen ye...hehe..

JoM kiTe BerPAkaT.. (^_^)

jOm JeNguK..(^_^)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...